Internetowy System Rekrutacji Szkoła Doktorska SGH

System rejestracyjny będzie udostępniony od __,  godz. __ do __ godz.: 16:00

Aktualizacja danych w ISR

Do chwili zamknięcia ISR kandydat ma prawo uzupełniać i zmieniać dane wprowadzone do ISR. Zmiana danych osobowych kandydata (obywatelstwo, PESEL, data urodzenia i płeć) jest możliwa pod warunkiem, że kandydat nie dokonał wyboru poziomu studiów. W przeciwnym razie należy wyrejestrować się z formularza rekrutacyjnego ISR, zmienić wspomniane wyżej dane i ponownie wybrać odpowiedni formularz rekrutacyjny SGH.

Informacje o postępowaniu rekrutacyjnym

Informacje dotyczące postępowania rekrutacyjnego (w tym rozmowy kwalifikacyjnej, zakwalifikowaniu do II etapu rekrutacji oraz zakwalifikowaniu do wpisu na listę doktorantów) są przekazywane kandydatom za pośrednictwem ISR lub wyznaczonych w tym celu stron internetowych. Kandydaci zobowiązani są do bieżącego odczytywania informacji przekazywanych za pośrednictwem ISR i stron internetowych Szkoły Doktorskiej oraz ponoszą odpowiedzialność za skutki wynikające z niedopełnienia tego obowiązku.

Wymagane dokumenty

Przed rejestracją do ISR należy przygotować wszystkie dokumenty, poświadczające Twoje wykształcenie oraz osiągnięcia naukowe.

  1. skan dyplomu lub odpisu dyplomu ukończenia studiów magisterskich lub licencjackich w przypadku osób, o których mowa w art. 186 ust. 2 ustawy PSWiN. Jeśli w momencie rejestracji w ISR kandydat nie posiada dyplomu, wówczas załącza skan zaświadczenia wystawiony przez właściwy dziekanat wraz ze skanem oświadczenia, iż dyplom zostanie dostarczony w terminie określonym przez komisję.
  2. skan ważnego certyfikatu potwierdzający znajomość języka nowożytnego na poziomie minimum B2; w przypadku podjęcia przez kandydata cudzoziemca kształcenia w języku polskim certyfikat potwierdzający znajomość tego języka na poziomie C1.
  3. skan opinii dotyczącej kompetencji naukowych kandydata wystawionej przez samodzielnego pracownika naukowego (dr hab. lub prof. dr hab.) związanego z dyscypliną naukową w ramach której kandydat będzie się kształcił.
  4. przypadku kandydatów aplikujących do programu doktorat wdrożeniowy – skan dokumentu potwierdzający, że osoba przyjęta do Szkoły Doktorskiej w ramach programu jest lub zostanie zatrudniona w pełnym wymiarze czasu pracy przez podmiot wystawiający dokument, wraz ze zgodą tego podmiotu na jej kształcenie w Szkole Doktorskiej w ramach programu
  5. skan podania o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej (określające preferencje dotyczące programu kształcenia)
  6. skan życiorysu z uwzględnieniem osiągnięć naukowych (w szczególności publikacje naukowe, udział w konferencjach naukowych, nagrody i wyróżnienia, staże);
Rejestracja w ISR

Krok 1: rejestracja (wybór poziomu studiów oraz wpisanie adresu mail i hasła). Po dokonaniu  rejestracji na konto kandydata wskazane podczas rejestracji powinien przyjść link aktywacyjny (prosimy o sprawdzenie spamu, gdyby wiadomości z linkiem nie była widoczna).

Krok 2: uzupełnienie profilu kandydata, gdzie m.in.:

  • podaje się dane dotyczące ukończonej uczelni

- kandydat wskazuje jedną uczelnię na podstawie której będzie się rekrutował
- kandydat, który posiada dyplom ukończenia uczelni zagranicznej musi przedstawić dokument uznania dyplomu zagranicznego przez NAWA.

  • dokonuje wyboru programu i profilu kształcenia - kandydat może wybrać tylko jeden program i profil kształcenia
  • załącza się zdjęcie (powinno spełniać wymogi zdjęcia przeznaczonego do dowodu osobistego).
  • załącza skany dokumentów, tj.:

- życiorys (skan z podpisem kandydata)
- podanie (skan z podpisem kandydata)
- dyplom lub odpis dyplomu lub zaświadczenie wraz z oświadczeniem i/lub skan uznania dyplomu przez NAWA
- w przypadku kandydatów z dyplomem ukończenia studiów licencjackich -  dokumenty potwierdzające najwyższą jakość osiągnięć naukowych
- certyfikatu językowego
- opinii dotyczącej kompetencji kandydata
- w przypadku kandydatów aplikujących do programu doktorat wdrożeniowy skan dokumentu potwierdzający, że osoba przyjęta do Szkoły Doktorskiej w ramach programu jest lub zostanie zatrudniona w pełnym wymiarze czasu pracy przez podmiot wystawiający dokument, wraz ze zgodą tego podmiotu na jej kształcenie w Szkole Doktorskiej w ramach programu

  • uzupełnia dane dotyczące osiągnięć naukowych, tj. projektów badawczych, czynnego udziału w konferencjach, publikacji naukowych) oraz załącza dokumenty, które je potwierdzają.
  • wpisuje treści opisu zamierzeń badawczych – do uzupełnienia będą takie pola jak: (Wprowadzenie, Krótki przegląd literatury, Główne pytania badawcze, Metody badawcze, oczekiwane teoretyczne i praktyczne wyniki problemu badawczego wybranego przez kandydata)

Krok 3. Dokonuje się opłaty rekrutacyjnej ( nie później niż w dniu zakończenia rejestracji w ISR.)

Poprawność dokumentów jest sprawdzana przez pracowników Biura Szkoły Doktorskiej, w przypadku, kiedy dokumenty są kompletne i opłata rekrutacyjna została uiszczona kandydat jest dopuszczany do postępowania rekrutacyjnego.

Krok 4. W I etapie rekrutacji kandydat nie bierze udziału. Komisja weryfikuje i ocenia wgrane do ISR dokumenty. Kandydat oczekuje na komunikat w ISR

Krok 5. Jeśli kandydat uzyska co najmniej 45 punktów po I etapie rekrutacji przechodzi do II etapu – rozmowy z Komisją Rekrutacyjną. Kandydat otrzyma w ISR komunikat z wyznaczoną datą i     godziną rozmowy w MS Teams.

Krok 6. Po drugim etapie rekrutacji, kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia do Szkoły Doktorskiej SGH, w systemie rekrutacyjnym składają oświadczenia:

1) Szkoła Doktorska jest jedyną szkołą doktorską, w której będzie się kształcił;
2) posiada stopień (nie posiada stopnia) doktora oraz, że w przypadku zatajenia informacji o posiadanym stopniu doktora zobowiązuje się do zwrotu nieprawnie pobranego stypendium doktoranckiego;
3) nie jest zatrudniony jako nauczyciel akademicki lub pracownik naukowy, z zastrzeżeniem okoliczności, o których mowa w art. 209 ust. 10 zdanie drugie ustawy PSWiN.

Krok 7. Kandydaci zakwalifikowani do przyjęcia do Szkoły Doktorskiej – w wyznaczonym terminie - składają w biurze Szkoły Doktorskiej oryginały dokumentów (w tym wydrukowany z systemu ISR i podpisany Kwestionariusz osobowy oraz wymienione w Kroku 6 Oświadczenia.

Biuro Szkoły Doktorskiej SGH
ul. Madalińskiego 6/8, pokój 35
e-mail: bsd@sgh.waw.pl
ul. Madalińskiego 6/8
02-513 Warszawa,
tel.: 22 564 73 15
tel.: 22 564 71 15